E-commerce - New. Brand Activators. Scroll to top

E-commerce

Wat hebben een kookboek, een treinticket, een nummer van André Hazes, een staatslot, een hotelovernachting en een ventilator met elkaar gemeen? Niet veel. Maar koop het online en het is allemaal e-commerce. Het kopen en verkopen van producten via elektronische middelen zoals mobiele apps en internet is in relatief korte tijd de dagelijkse gang van zaken geworden. Ongeveer alles wat je kunt bedenken kun je voortaan in je online winkelmandje stoppen. Van tastbare producten als een boek of een broek tot aan diensten als een app of abonnement.

Bijna sneller dan het licht beginnen bedrijven webshops. Een fysieke winkel wordt soms zelfs overgeslagen. Maar hoe meer spelers zich in dit e-veld bevinden, hoe meer je moet vechten om de aandacht van de consument. Het speelveld wordt steeds internationaler en de concurrentie van grote marketplaces groeit. De consument ziet van enorm veel (online) retailers iedere dag allerlei boodschappen voorbijkomen. Is het niet offline, dan is het wel een mailtje of melding op onze telefoon, een post of advertentie in de socialmediafeed of een verleidelijke banner. Hoe zorg je ervoor dat jij opvalt tussen al die boodschappen?

Mooie beelden en prachtige plaatjes; het helpt het gevoel van hebben op te wekken. ‘Insta worthy’-content is een vereiste. Niet alleen op social media, ook in een webshop. En doordat je producten online niet kunt aanraken of passen worden naast foto’s ook video’s belangrijker. Productvideo’s overtuigen tot een aankoop en zijn daarom een erg goede toevoeging. Met een team aan video- en fotospecialisten in huis kunnen wij aan het gevraagde kwaliteitsniveau voldoen.

Wij zorgen dat alles er gelikt uitziet, maar daarmee ben je er nog niet. Ultragepersonaliseerde aanbevelingen, social media als verkoopkanaal, een perfect werkende mobiele website: het werkt allemaal conversieverhogend en het is daarom belangrijk dit op orde te hebben. En ook augmented en virtual reality, voice search en hiermee ook SEO zijn ontwikkelingen om in de gaten te houden. Daarnaast wil je de beste gebruikerservaring bieden. Die creëer je door een vlotte en eenvoudige verkoopafhandeling, een goede zoekfunctie, verschillende contactmogelijkheden en correct (en commercieel) taalgebruik in een eigen tone of voice.

Het is wel duidelijk: e-commerce is big business en staat voor spannende uitdagingen. Een scherpe strategie en een duidelijk en eerlijk verhaal zijn daarom van belang. Wij helpen online retailers hiermee zodat ze groeien. Met ijzersterke content, verrassende concepten en doelgroepgerichte copy zorgen we ervoor dat jouw beoogde doelgroep online in beweging komt.

Neem contact met ons op